חג חנוכה הולך ומתקרב וכבר ניתן לראות סופגניות במאפיות, בקונדיטוריות וברשתות השיווק. לקראת החג כדאי להתעדכן במתכונים חדשים ופשוטים להכנת לביבות תפוחי אדמה עם טעם של פעם. כל מי שאוהב לבשל ומבלה שעות ארוכות במטבח מפתח את יכולותיו אך דווקא בחגים רובנו מעוניינים ליהנות מטעמים פשוטים כמו פעם, מתקופת הילדות, אותם טעמים שלא ניתן לשכוח מבית אמא או סבתא.

לביבה פריכה מבחוץ ורכה מבפנים

בשנים האחרונות עברה הקולינריה בישראל מהפכה של ממש, רובנו הפכנו לאניני טעם והתחלנו להבין ביינות, מנות גורמה ממטבחים שונים, חומרי גלם טריים ואיכותיים, סגנונות בישול ואפייה ועוד. תוכניות הבישול הרבות תרמו למהפכה הקולינרית בארץ, וניתן לראות גם פריחה בקרב השפים שפותחים מסעדות בקצב מסחרר. לפתע, כל שף פרטי הפך לדמות נערצת, חלק מהשפים מיתגו עצמם באמצעות תוכניות ריאליטי לבישול, וחלקם הפכו לסלבס של ממש. עם זאת, למרות הטעם האנין שרכשנו בעשור האחרון עדיין ישנם טעמים פשוטים שאנו מתגעגעים אליהם, במיוחד בתקופת החגים. לכן, אין זה פלא כי לפני חג חנוכה רבים מאתנו מתקשרים לאמנו כדי לשאול בעצתה כיצד להכין לביבות תפוחי אדמה פריכות מבחוץ ורכות מבפנים, בדיוק כמו פעם, בתקופת הילדות שלנו.

אפשר גם לגוון ולנסות מתכונים חדשים ונועזים

כאמור, חג חנוכה הולך ומתקרב, ההורים כבר נערכים לקראת הפסטיגל ושלל האירועים הנוצצים, אך בעיני רבים לביבות תפוחי אדמה מסמלות יותר מכל את רוח החג והמסורת היהודית. נכון, לא ניתן לפקוד את מקומן של הסופגניות או הסביבונים, אך ידוע לכולם כי סופגניות עתירות בקלוריות לכן המבוגרים יעדיפו להתמקד בלביבות ואת הסופגניות ישאירו בעיקר לילדים.

ברבות השנים ובעקבות המהפכה הקולינרית ניתן לראות כי כל שף פרטי מציע מתכון משלו ללביבות מתפוחי אדמה. יש גם שפים שמגדילים לעשות ומציעים מתכון מקורי ונועז ללביבות המסורתיות, לעתים ללא טיגון וללא תפוחי אדמה. עם זאת, רובנו מעוניינים ליהנות מהטעם של פעם לכן אין זה פלא שאנו מחפשים מתכון פשוט וקל להכנה של לביבות תפוחי אדמה.

מתכון שעובר מדור לדור

משפחות רבות בארץ גאות במתכון לביבות תפוחי אדמה שעובר אצלן מדור לדור. יש המכינים את הלביבות עם מעט קמח, בצלים ופלפל שחור גס וטרי, אחרים יוסיפו לתערובת עירית קצוצה ופטרוזיליה, ויש שיגישו את הלביבות עם שמנת חמוצה בצד. למעשה, יש אינספור מתכונים ללביבות לחנוכה, ואם תזמינו שף פרטי אליכם הביתה, להכנת ארוחת החג או לכל אירוע אחר, תוכלו לבקש ממנו להכין עבורכם לביבות בטעם של פעם, כדי ליהנות מזיכרונות נעימים, וכמובן ליהנות גם מחוויה קולינרית יוצאת דופן.

מתכון

לביבות תפוחי אדמה עם גבינת פטה כבשים בליווי מטבל שמנת ויוגורט

כ- 15 לביבות

החומרים:

1 בצל, קצוץ דק

שמן זית

3 תפוחי אדמה, מבושלים עם הקליפה

1 ביצה

150 גרם גבינת פטה קשה מגוררת גס

2 בצלים ירוקים, קצוצים

1 כף פטרוזיליה קצוצה

מלח ופלפל

למטבל

חצי גביע שמנת חמוצה 15%

2 כפות יוגורט

כף עירית קצוצה

חצי שן שום כתושה

מלח, פלפל

אופן ההכנה

מחממים 2 כפות שמן זית במחבת ומאדים את הבצל עד שהוא שקוף.

קולפים את תפוחי האדמה בעודם חמים ומועכים לפירה.

מוסיפים את הביצה ומערבבים היטב.

מוסיפים את הגבינה, בצלים ירוקים ופטרוזיליה.

מתבלים במעט מלח ובפלפל ומערבבים היטב.

מחממים מעט שמן זית במחבת טפלון.

יוצרים לביבות מהעיסה ומטגנים עד שהלביבות זהובות משני הצדדים.

למטבל

מערבבים את החומרים יחד בקערה ושומרים בקירור עד להגשה.

מגישים את הלביבות החמות בליווי המטבל.

בתאבון!

תגובות גולשים

תגובות גולשים