לפי מחקר שנערך באוסטרליה ופורסם בכתב עת רפואי, שוקולד מריר מפחית את רמת הכולסטרול ולחץ הדם. במקביל, הוא מונע תגובות דלקתיות, בעל פעילות נוגדת קרישיות אצל גברים ונשים בגילאים שונים ומשפיע לטובה על מאזן החומרים בגוף. לפי ממצאי המחקר, 100 גרם שוקולד ליום גם מוריד את הסיכון להתקפי לב ויש לו תועלת כלכלית רחבה במניעת אשפוז וצמצום כוח אדם רפואי בבתי חולים.

עם זאת, התנאי לניצול היתרונות של שוקולד הוא כמובן שימוש בחומרי גלם איכותיים. בחברת אלמנדוס לדוגמה מתמחים בשיווק של שוקולד גולמי לקונדיטוריות, מסעדות, בתי מלון וצרכני קצה, אך לא כולם יודעים איך למצוא אותו. בדיוק בגלל זה אספנו עבורכם סימני זיהוי של שוקולד משובח וניסחנו הסבר על מרכיבי המוצר שיעזור לכם לבחור את השוקולד המושלם.

הכל מתחיל בחמאת הקקאו

בנושא של שוקולד איכותי אין מקום לפשרות. לשוקולד משובח יש צבע אחיד עם ברק והוא חייב להתפצח בפה. מלבד התחושה הנעימה, אותה פציחות מעידה על כך שיש בשוקולד כמות נאה של חמאת קקאו.

נוסף על כך, שוקולד איכותי נמדד גם לפי משך הזמן שלוקח לו להיעלם בפה. שוקולד שמשאיר ארומה וטעם חזק אבל ללא עקבות של מרקם חולי או שומניות, הוא בדיוק השוקולד שאותו תרצו במטבח. מנגד, שוקולד שמשאיר עליכם שרידי שומניות מכיל כנראה שומנים אחרים שאינם חמאת קקאו ועדיף לוותר עליו.

כל מי שאוהב שוקולד יסכים שכמות חמאת הקקאו בו חשובה. מהבחינה הזו אין תוקף לכלל שלפיו "על טעם וריח אין מה להתווכח", כי חמאת הקקאו היא המרכיב החיוני והדומיננטי בשוקולד מעולה. לחילופין, מה שקובע את טעם השוקולד הם פולי הקקאו. כאן צריך להדגיש בעיקר את תהליך הבחירה, הסינון, הקלייה וערבוב של פולי הקקאו ולבסוף את כמויות הסוכר שנוספות לתערובת. אם עושים הכל כשורה, התוצאה תהיה שוקולד טעים ובריא.

מה הקשר בין לחות לאיכות?

שוקולד צריך להיות מאוחסן בטמפרטורות נכונות ובתנאי לחות מתאימים. לחות גבוהה כמו זו שמאפיינת את האקלים בישראל פוגעת משמעותית בשוקולד וביכולות ההמסה שלו, ואין פלא שהסוגים האיכותיים של שוקולד חלב ושוקולד לאפייה מגיעים משווייץ: מדינה קרה שבין אין שום בעיה להשיג תנאי אחסון אופטימאליים.

מומלץ לאחסן שוקולד בטמפרטורה של 16 מעלות ועם לא יותר מ-55 אחוזי לחות מסביב. במידה ומדובר בשוקולד גולמי, ניתן לשמור אותו באריזה אטומה אבל במקום קריר, יבש וחשוך. לשם השוואה, פרלינים אפשר לשמור במקרר במיכל מנוילן כדי שלא יספחו ריחות ולחות.

כך תקראו חפיסת שוקולד

כולם יודעים איך לאכול שוקולד לבן, אך רק מעטים יכולים לזהות במבחן טעימה עיוור את ההבדלים בין שוקולד ללא גלוטן, שוקולד איכותי או שוקולד ללא סוכר. הפתרון לכל אחת מהסוגיות האלה הוא להשקיע כמה דקות בקריאה יסודית של הפרטים המופיעים על גבי החפיסה.

האחוזים שרשומים על החפיסה תופסים את מלוא תשומת הלב שלנו. הם לא מרמזים על האיכות אלא מציינים את כמות מוצקי הקקאו, וככל שהם גבוהים יותר כך יורדת כמות הסוכר, השוקולד הופך מריר והטעם פחות מתוק. במידה ורוצים למשל לאפות בראוניז ניתן לבחור בשוקולד שמכיל 50-70 אחוז מוצקי קקאו, בעוד שוקולד שמכיל 70 אחוז מוצקי קקאו יהיה מר ולכן צריך להוסיף לו כמויות סוכר בנפרד.

רוצים לנסות? בחברת אלמנדוס מזמינים אתכם לעולם שלם של שוקולד איכותי. אנו נחסוך לכם את המרדף ובאתר שלנו תמצאו כבר עכשיו רפרטואר רחב של אפשרויות טעימות.

תגובות גולשים

תגובות גולשים