גם אם תעירו גיאורגי בשלוש לפנות בוקר ותציעו לו חינקלי הוא יסתער על הבצק הממולא כמוצא שלל רב. כשמדובר בכיסון המבוקש ביותר בעולם, לא משנה איפה ומתי תופסים אתכם – ביס ממנו משול להצעה שאי אפשר לסרב לה. חינקלי וחצ'אפורי הם המאכלים הלאומיים של גיאורגיה. מדובר בכיס קטן העשוי מבצק שממלאים אותו בשלל דברים טובים – בדרך כלל בבשר בקר, אבל לפעמים גם בגבינות או בשמנת. לרוב מתבלים את החינקלי עם פלפל, שום, בצל, מלח ואפשר גם עם פטרוזיליה או כוסברה. לא אופים את הבצק, כי אם מרתיחים אותו בסיר מבעבע ומגישים מיד לאחר מכן. אם ייצא לכם לבקר בגיאורגיה, אתם חייבים לבקר במצחתה או פסנורי, שידועות בהתמחות של המקומיים בבישול חינקלי.

דלישס: חינקלי במילוי עדשים ופטריות

אז נכון, חינקלי מזוהה מאוד עם בשר, ונכון, חינקלי עשוי מבצק – הכול נכון, אבל זה עדיין לא אומר שצמחונים או טבעונים צריכים להתנזר ממנו ולשבת בחושך עם חסה.

חסה עדינת גוף
חסה עדינת גוף

 

הנה מתכון שמאפשר ליהנות מכל העולמות – גם הטבעוני, גם הצמחוני וגם הגיאורגי.

קודם כל, איזה חומרים אתם צריכים?

בשביל הבצק החף לחלוטין מביצים:

250 גרם קמח דורום

250 גרם קמח לבן

כוס מים אחת

כף שמן זית אחת

בשביל המילוי מטמטם החושים:

חצי כוס של עדשים ירוקות שהושרו במים במשך שלוש שעות ומבושלות לטובת ריכוך

כרישה אחת קצוצה דק דק

סלסלה אחת של פטריות שמפיניון, קצוצות דק דק

קומץ של אגוז מוסקט מגורד

שלוש שיני שום

מלח לפי טעם

פלפל לפי טעם

שמן זית

דרך אגב, הכמויות האלה יספיק לכם בשביל משהו כמו 45 יחידות.

ועכשיו, למלאכה

  1. נתחיל עם הכנת הבצק: ניקח קערה ונשים בתוכה את שני סוגי הקמח, נמזוג כף שמן זית, מחצית כוס מים ונערבב. עכשיו נוכל ללוש, כאשר אנחנו נוסיף מים בהדרגתיות בהתאם לצורך (לא יותר מכוס אחת – שימו לב). נעשה זאת עד שנקבל בצק אחיד עם גמישות מסוימת (יש לקחת בחשבון שאם נלוש יותר מדיי נקבל מה שנקרא "בצק לעיס"). את העיסה נעטוף בניילון נצמד ונשים במקרר כשעה.
  2. בינתיים, נעבוד על המילוי: ניצק אל מחבת מעט שמן צמחי, מעט מים ונערבב. כשהמחבת חמה דיה נטגן תוך אידוי פטריות וכרישה במשך כ-3 דקות עד שנבחין בריכוך. לפי טעם נתבל בתבלינים: אגוז מוסקט, פלפל, מלח וכו'.
  3. את העדשים אנחנו נטחן במעבד מזון ביחד עם שיני שום, ומשם נעביר את הכול לקערה, כולל את הפטריות והכרישה מהמחבת. נערבב הכול ביחד טוב-טוב.
  4. ונחזור לבצק שלנו: במכונת פסטה נרדד את הבצק לדפים בעובי מספר 2. ניצור מהבצק עיגולים (עם כוס למשל) ונניח במרכז כל עיגול ככף מן המילוי. נותר לנו לקפל את הבצק בעדינות ולהדק את השוליים שלו.
  5. כמעט סיימנו: בשלב האחרון חביב נרתיח מים עם מלח בסיר ונבשל את החינקלי שלנו במשך כשמונה דקות במים הרותחים. מתי נדע שהכופתאות מוכנות? כשהן יצופו על המים. נסנן את המים ונגיש לשולחן.

בתיאבון!

עכשיו כל מה שנשאר זה להתענג על חינקלי מפנק שתקבלו עליו רק מחמאות

תגובות גולשים

תגובות גולשים