מפתחי גוף רבים שואלים מומחים לכושר ותזונה, שואלים חברים ושואלים את עצמם איזה אבקת חלבון כדאי לקנות. המדריך הבא בא לעשות קצת סדר ולסייע לכם בתהליך הבחירה.

ראשית כל חשוב להבין כי קיימים כמה סוגים של אבקות חלבון:

  1. אבקות חלבון המבוססות על חלבון אחד בלבד – זה יכול להיות חלבון מי גבינה טהור, חלבון קזאין טהור או חלבון סויה. מצד אחד הגוף מקבל את כל היתרונות של החלבון הספיציפי שנמצא בתוך הפורמולה, לדוגמא באבקות חלבון שמורכבות אך ורק מחלבון מי גבינה טהור היתרון הוא ברמת הספיגה המהירה. מצד שני, לעתים יש כאן פספוס ולכן יצרניות אבקות החלבון בחרו לייצר גם את הסוג השני.
  2. תשלובת חלבונים – כאן הרעיון הוא לספק כמה מנגנוני ספיגה ולכן משלבים בין חלבונים. החלבונים האיכותיים ביותר הם חלבון מי הגבינה, חלבון ביצים וחלבון קזאין. אם אתם לא מוכרחים בשל רגישות ללקטוז או בשל שמירה על תפריט צמחוני, מומלץ לבחור בתשלובת חלבונים שאיננה מכילה סויה.
  3. אבקות חלבון צמחוניות או טבעוניות – אבקות חלבון אלו לרוב מבוססות על חלבון סויה או על שילוב בין חלבון סויה לחלבונים אחרים ממקור של קטניות, מזונות על וכדומה.

בין אם בחרתם באבקת חלבון המבוססת על חלבון אחד בלבד, תשלובת חלבונים או אבקת חלבון צמחונית טבעונית, יש כמה דברים שחשוב לשים אליהם לב.

כמות החלבון

מומלץ לבחור באבקת חלבון כשרה המכילה מינימום 25 גרם של חלבון טהור למנת הגשה.

ערך ביולוגי

מומלץ לבחור באבקת חלבון באחוז גבוה – לפחות 75% חלבון.

ממתיקים

מומלץ לבחור באבקת חלבון ללא מתיקים מלאכותיים, עדיף לבחור באבקת חלבון המומתקת באמצעות צמח הנקרא סטיביה ונמצא הרבה יותר בריא מסוכר לבן פשוט או ממתיקים אחרים.

אריזה

מומלץ לבחור באבקת חלבון הנארזת בקופסת פלסטיק סגורה. כך הרכיבים התזונתיים נשמרים ולרוב התוקף שתקבלו ארוך הרבה יותר בהשוואה לאבקת חלבון הנארזת בשקית.

אישורים ותקנים

וודאו שאבקת החלבון מחזיקה באישור מטעם משרד הבריאות בישראל, יש לה תקן GMP והיא מיוצרת על ידי חברה אמינה.

חברת נוטרי די ספורט המתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק תוספי תזונה ואבקות חלבון לספורטאים פיתחה את אלפא חלב ישראל. אבקת חלבון המשלבת בין חלבון מי גבינה איזולט, חלבון מי גבינה מבודד וחלבון ביצה המבטיחים זרימה אופטימלית של חומצות אמינו לרקמות השריר במטרה למנוע תהליכים קטבוליים ולעודד תהליכים אנאבוליים. אלפא חלב ישראל מגיעה במגוון של טעמים אהובים, יש לה מרקם חלק והיא מיוצרת אך ורק על בסיס רכיבים איכותיים שנבדקו מחקרית. חברת נוטרי די מתחייבת לתהליך ייצור קפדני ואיכותי ומציעה לקהל לקוחותיה שירות אמין, שקוף ומקצועי.

תגובות גולשים

תגובות גולשים